PRAWA PACJENTA
Pacjent ma prawo do :
- Świadczeń zdrowotnych , które odpowiadają wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia.
- Wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody.
- Zachowania w tajemnicy wszelkich informacji z Nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Poszanowania intymności i godności.
- Dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielanych mu świadczeń zdrowotnych.
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza jeżeli orzeczenie lub opinia ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta.
- Opieki duszpasterskiej.
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
www.rpp.gov.pl
adres do korespondencji e-mail : kancelaria@rpp.gov.pl
infolinia - 800 190 590
czynna w dniach pon. – pt. w godzinach 8.00 - 20.00
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają
z ustawy z dn. 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta